Forum Tawerna Ostrzy Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Szkielety Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Emiel Godefroy
Namiestnik



Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 480 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nie wiem ale gdybyś ujrzał to miejsce to pewnie byś oszalał

PostWysłany: Nie 0:35, 15 Sty 2006 Powrót do góry

Jak zostało powiedziane ich siłą w kupie. W końcu ktoś na tych wojnach musi być ofiarą więc lepiej żeby były to ożywione kości niż potężni magowie, dumne wampiry czy inne znacznie potężniejsze martwe istoty. Mięso armatnie to jeden z najważniejszych elementów każdej armii dlatego nie należy lekceważyć Szkieletów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Xzardas
Mieszczanin



Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 3:21, 08 Lut 2006 Powrót do góry

Zgadzam się, kiedy liczyć na horde to - szkielety - szybkie, trudno trafić strzałą/bełtem, zombie - powolne, lecze nieczujące bólu, strachu, bydle, niedopowstrzymania. Very Happy I nie ma to jak klimacik idącej hordy rozpadających się ciał i zżółkłych kości, z toporami/mieczami i łukami w reku, wspieranej przez nacierających drakoliczów z góry i nekromantów nadzorujących armie Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nalyfein
Szlachcic



Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 216 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mroczne Ssamath

PostWysłany: Sob 13:31, 05 Sie 2006 Powrót do góry

Taa...Ale taką armię zombie i szkieletów to jest bardzo trudno zebrać..Trzeba naprawdę się poświęcić, by stworzyć drużynę szkieletów i zombie, która byłaby zdolna do ograbienia małej wioski. Poza tym, gdzie trzymac taką armię szkieletów i zombie, jak np. będzie się chciało wejść do jakiegoś miasta... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Moim zdaniem szkielety są dość przydatne, ale bardzo szybko giną :/:/;/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Karin
Mieszczanin



Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 76 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z kątowni

PostWysłany: Sob 15:01, 05 Sie 2006 Powrót do góry

Szkielety i zombie to moim zdaniem "mięso armatnie". Jest po to by odwrócić uwage wroga, po to by nasze lepsze jednostki zaatakowały z zaskoczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nalyfein
Szlachcic



Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 216 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mroczne Ssamath

PostWysłany: Sob 19:53, 05 Sie 2006 Powrót do góry

Taak..Ale badzo trudno jest zebrac taką armię szkieletów złożona z min. 100 szkieletów. Jest to trudne zadanie..
Szkielety są kiepskie, ale zalezy jakie..jak wskrzesi się jakiegoś wojownika lub łowcę, to szkielet będzie nieźle walczył, ale jak wskrzesi się jakiegoś zaściankowego zawalidrogę czy marnego łotrzyka, to nie będzie z niego pożytku. Ale taki szkielet krasnoludzkiego berserkera, władającego dsoskonale toporem, zdziałaby dużo w pojedynkę...Dobre są też elitarne szkielety, czyli wskrzeszeni rycerze czy paladyni. Są dobrze uzbrojeni i przydają się w drużynie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Darkon
Szlachcic



Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 352 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:14, 18 Sie 2006 Powrót do góry

W RPG'ach to zazwyczaj jak się przyzywa szkielety to każdy szkielet jest taki sam - może to zależeć od mocy nekromanty - nie ważne czy został powołany z goblina czy z trolla i to jest deczko denerwujące. W sumie szkielet to szkielet, czy będzie różnica jeśli powoła się szkielet superherosa, a jakiegoś spasłego sołtysa ? jeśli przyjżeć siętemu bliżej, każdy szkielet będzie taki sam, przecież dusza już dawno wywędrowała poza ciało i kości, to niby dlaczego szkielet superheros ma być lepszy ? kości nie mają pamięci, nie pamiętają dawnych manewrów bojowych itd. wiem, że kości są łączone magicznie i przez to można by uzyskać moc superherosa za życia, ale dla mnie sięgnięcie po dusze to jest już zaawansowana nekromancja. Bo porozmawiać z duchem, a złapać ducha to dwie różne rzeczy, to takie zaklęcie trwało by troche dłużej (chodzi mi o rzucanie zaklęcia). Takie moje zdanie. Jeśli nekromanta jest wystarczająco silny to i szkielet będzie mocny, są przecież różne zaklęcia.
Co do strategii szkieletami, to jedyna taktyka jaką widze to może zaatakowanie wrogiej armii z flanki wykorzystując dodatkowo to że szkielety budzą strach, tych którzy by uciekali to może jazda rozbić. Ewentualnie strategią może być zrobienie z szkieletów kości armatnich(mięso armatnie), żeby nie marnować porządnych ludzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Emiel Godefroy
Namiestnik



Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 480 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nie wiem ale gdybyś ujrzał to miejsce to pewnie byś oszalał

PostWysłany: Pią 21:17, 08 Wrz 2006 Powrót do góry

Z tym strachem to duża przesada. Żołnierz kiedy zobaczy szkielet nie zacznie uciekać i krzyczeć "mamusiu ratuj". Wojsko jest szkolone do walki w każdej sytuacji i kiedy nie są ustawieni w szyku obronnym to nie znaczy że zamieniają się w bezrozumne ofiary do wyżynania. Zanim taki szkielet podniósł by się z ziemi (przypominam że szkielety poruszają się nieco wolniej niż ludzie) to każdy stałby już w płomieniach właśnie od pochodni które zamiast zostać upuszczone to zostałyby wykorzystane jako broń.
Zaden z żołnierzy nie będzie się też zastanawiał kim za życia był ten szkielet z którym właśnie walczy. Gdyby tak wziął się za takie rozmyślania filozoficzne stałby się najgorszym gatunkiem wojownika czyli po prostu... martwym wojownikiem.

To powyższe to moje tylko coś mine nie zalogowało. Prosiłbym Moderatora o usunięcie tego wyżej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Darkon
Szlachcic



Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 352 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:23, 20 Wrz 2006 Powrót do góry

Zależy jeszcze jaki żołnierz Razz jeśli szkolony w ojczyźnie gdzie o istnieniu magii nawet nie można pisnąć to żołnierza może oblecieć strach, z drugiej strony może to być armia w stylu inkwizytorów z Kary (Monastyr), a jeśli wojna jest surowa to nie zapominajmy o pospolitym ruszeniu Very Happy u biedniejszych państewek to może być trzon armii.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Raziel
Szlachcic



Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 222 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Nosgoth

PostWysłany: Czw 15:58, 05 Paź 2006 Powrót do góry

A czemu szkielety są zawsze takie słabe? chciałbym zauważyć, że nie mają mięśni, a są, że tak powiem "zbite do kupy" za pomocą magii, więc ich siłę fizyczną teoretycznie ogranicza tylko łamliwość kości, które na pewno da się jakoś wzmocnić. Więc jeśli spojżeć na to z mojego punktu widzenia, to są jednostką o OGROMNYCH możliwościach, których co dziwne, nie dostrzegł dotąd żaden nekromanta. Proponuję założyć ruch, promujący szkielety jako silną jednostkę bojową. Kto ze mną? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Darkon
Szlachcic



Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 352 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:20, 05 Paź 2006 Powrót do góry

Same kości nie są takie mocne znowu. Dużo ochrony dają mięśnie zresztążywy człowiek unika, kręci się i kombinuje więcej jak szkielet, poza tym kości, które powołuje się do tworzenia szkieletów zazwyczaj liczą sobie już troche lat no to i kości "nie te co kiedyś". Co do wzmacniania kości to nie jestem pewien czy dałoby się użyć na zmontowanym z magii szkielecie jeszcze następnej magii. Pomysł może i dobry, ale dla mnie szkielety to jednak zwykłe "mięso(kości) armatnie" i ich siła zależy od siły nekromanty, który je przywołał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
miyumi
Magnat, Członek Rady



Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 632 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wyspa na Oceanie Ciszy

PostWysłany: Czw 19:05, 05 Paź 2006 Powrót do góry

To zawsze możnma te kości zalać żelazem lub stala (jesli jest dostępna). I w tym momencie rąd sobie takiego szkieleta. Prędzej miecz złamierz, do kość jest w środku porowata i w takie pory płynny metal tez wnika. Masz więc całkiem skuteczną tzw.: konstrukcje klatkową Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Emiel Godefroy
Namiestnik



Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 480 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nie wiem ale gdybyś ujrzał to miejsce to pewnie byś oszalał

PostWysłany: Sob 17:26, 07 Paź 2006 Powrót do góry

Wydaje mi się że zalewanie kości płynnym metalem to nie zbyt skuteczny pomysł. W temperaturze topnienia żelaza kość chyba jużby się zwęgliła i rozsypała w popiół. Chociaż przy odrobinie magii pomysł jest niezwykle skuteczny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Darkon
Szlachcic



Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 352 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:48, 09 Paź 2006 Powrót do góry

Spora ilość metalu może delikatnie blokować magie - magowie nie noszą pancerzy tylko dlatego bo przeszkadza w poruszaniu się. Ale racja, że efekt byłby dobry, a ciekawe czy wzmocniony fireball byłby w stanie roztopić ten metal... wtedy to by się stało to co powiedział Emiel :) ale to trzeba by było jednak troche podpiec. Na moje myślenie to do tworzenia armii szkieletów to się oszczędza magii na łączenie kości no to i te szkielety szybko muszą padać, jeśli przeciwnik jest odpowiednio uzbrojony to też plus - naturalnie chodzi tu o broń obuchową :)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lauchyn
Mieszczanin



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

PostWysłany: Wto 19:21, 24 Paź 2006 Powrót do góry

Pyfyy... Skielety som gópie! nie można ich zajsc od tyłu i wbic im broni w plecy, poderznąc gardla, czyli po prostu zabic zanim sie zorientuje ze nie zyje...A ze szkielet nie zyje juz w chwili ataku to znaczy ze nie da sie ich zabic wiec są gópie : p A ci dzielni wojownicy moze do mamusi uciekac nie będą, ale zawsze moze to ich spowolnic ttroche, sparalizowac na chwilę, no i ogólem mogą toche slabiej walczyc...
Przewagą szkieli jest za to to, że ostrzal luczników i kuszników daje tyle. że armia musi dokupywac strzal i belty, o ile oczywiscie ktos przezyje... No i one niemaja jak sie bac, niepotrawia same myslec ani nic robic, tylko sluchac rozkazow swojego pana i jak ktos im odrąbie ręke to ręka walczyc dalej bedzie ; f dlatego smoki rlz xp


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Counterman
Mieszczanin



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 128 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kopytko!

PostWysłany: Wto 14:25, 16 Sty 2007 Powrót do góry

Cóż szkieletów w fantastyce mamy wiele.

1) Szkieletus pospolitus - typowy przedstawiciel gatunku. Składa się z kupy kości, o ilorazy intelignecji ameby. Najczęściej lata z mieczykiem i tarczą

2) Szkieletus łucznikus - też dość popularny, nie różni się praktycznie niczym od pospolitusa, prócz faktu, iż walczy on łukiem. Jak skończą mu się strzały to stoi w miejscu i odkrywa zagadkę wszechświata

3) Szkieletus wojownikus - dość żadko spotykany, potężny szkielet noszący zbroję. Najprawdopodobniej trup jakiegoś wielkiego woja. Ma potężny cios i jedyne co go gnębi to brak długich włosów do "boahterskiego wiatru we włosach"

4) Szkieletus magus - przywódce szkieletów, zawsze magowie. Władają potężną magyią, choć nikt dokładnie nie wie w jaki sposób ich szata jest wiecznie nowa. Często wydają patetyczne skrzeki i niszczą całe cywilizacje.

5) Szkieletus belferus - zakamuflowany szkielet udający wykładowcę na studiach, ew. nauczyciela w liceum. Wyjątkowo niebezpieczne bestyje, prowadzą działania dywersyjne, choć nie mogą się pochwalić żadną inteligencją. Często działają w grupach, nazywanych gronem pedagogicznym.

Pzdr
Counter


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)