Forum Tawerna Ostrzy Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Ulubiona Profesja Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Emiel Godefroy
Namiestnik



Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 480 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nie wiem ale gdybyś ujrzał to miejsce to pewnie byś oszalał

PostWysłany: Pon 17:12, 22 Maj 2006 Powrót do góry

Jesteś pierwszą osobą od której to słyszę. Naprawdę jesteś nie zły skoro opanowałeś mechanike WoDa w pełni i jeszcze twierdzisz że jest łatwa (IQ powyżej 160). Wszyscy których znam twierdzą że White Wolf wymyślił tą mechanike właśnie po to żeby gracze z niej nie korzystali i zajęli się storytellingiem. Z resztą szczerze mówiąc to średnio zabawne dla mnie jest rzucanie 7 czy 10 a czasami nawet 146 (największe obrażenia o jakich słyszałem) kostkami na raz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Darkon
Szlachcic



Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 352 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:43, 22 Maj 2006 Powrót do góry

Do pewnego momentu to i ja mówiłem, że mechanika WoD'a jest łatwa, dopóki nie zaczełem zgłębiać mojej wiedzy o mechanice. Co jak co, ale da się opanować. Jeśli ktoś musiał rzucać 146 kośćmi to czy Narrator nie mógł uznać poprostu, że test jest zdany? Mechanika Wampira jest spoko, ale w Warhammerze w pierwszej edzie wszystko było też ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Melvin
Szlachcic, Członek Rady



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: from Your nightmare

PostWysłany: Pon 21:01, 22 Maj 2006 Powrót do góry

Mechanika Wampira jest skomplikowana pod wzgledem zasad. Ale sama z siebie jest intuicyjna. A ze zasad czlowiek moze sie nauczyc wiec i mechanika moze stac sie latwa. Ja teraz niepamietam nawet polowy tego co pamietalem kiedys, a i wtedy niewiedziaem wszystkiego. Wogole ostatnio to w jakiegos RPGa gralem chyba z rok temu Very Happy . A i to byl Monastyr. Potem napisalem scenariusz (nieskonczony jest - tak jak wiekszosc moich dzieł), ktory czytajac ostatnio wydał mi sie całkiem fajny (o dziwo, bo wiekszosc rzeczy jakie sam robie mi sie nie podobaja potem). Moze kiedys podesle wam do Biblioteki jak skoncze i mapy przerysuje.

Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gizmo
Mieszczanin



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 80 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Wto 15:35, 23 Maj 2006 Powrót do góry

Mechanika wampirka jest genialna i prościutka naprawde trzeba sie przekonac gram juz dlugo w Vampirka i nie miałem nigdy z mechnika problemów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
miyumi
Magnat, Członek Rady



Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 632 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wyspa na Oceanie Ciszy

PostWysłany: Wto 19:03, 23 Maj 2006 Powrót do góry

emiel>> No co ty? Przeciez mechanika Vampira jest najłatwiejszą z jaka się spotkałam, pomijając k% (czyli warha właśnie)

Porównaj sobie to lepiej z mechanika GS. Tam to się można pochlastać. Jedna k20, ale zupełnie nie DDkowa....-_-'

A jak się rzuca 146 kostakami do szansa na sukces maleje drastycznie. To prawdopodobnie jest cos z Wilkołaka. I jesli rzuca się taka ilością (np. Rytuał otworzenia Caernu) to wymaga to troche więcej niż jednego sukcesu. W tym przypadku było to 20 sukcesów, na 50 kościach (5 uczestników, każdy po 10 kości). Więc chyba nie można powiedzieć, że komuś się od razu udało. (im zabrakło jedenego Razz )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Melvin
Szlachcic, Członek Rady



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: from Your nightmare

PostWysłany: Wto 20:10, 23 Maj 2006 Powrót do góry

Tak samo jest w magu. Kumpel mi mowil ze jednemu kolesiowi sie udało prawie rzucic jeden czar. Rzucał kostkami chyba z pol godziny a w grze czar ze 3 doby. Nie udał sie. A czar polegał na tym ze koleszka chciał stwozyc miasto. Z ulicami, ludźmi, samochodami - jedym slowem nowe miasto. Mg nawet starał mu sie pomoc ale i tak sie nie udało Very Happy . Z tym ze jemu wiecej zabrakło niz 1 sukcesu Very Happy .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Emiel Godefroy
Namiestnik



Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 480 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nie wiem ale gdybyś ujrzał to miejsce to pewnie byś oszalał

PostWysłany: Czw 22:45, 25 Maj 2006 Powrót do góry

Melvin napisał:
Ale sama z siebie jest intuicyjna. A ze zasad czlowiek moze sie nauczyc wiec i mechanika moze stac sie latwa.

Gizmo napisał:
Mechanika wampirka jest genialna i prościutka naprawde trzeba sie przekonac gram juz dlugo w Vampirka i nie miałem nigdy z mechnika problemów

Jak już mówiłem szacunek dla was. Dla mnie dzielenie kości przy podziale akcji to już chora matma (a co tu mówić o zespołowych kontrakcjach złożonych z akcji potrójnie dzielonych z uwzględnieniem zasad kozystania z broni druga ręką Very Happy ). Zresztą tak samo jak spamiętanie tak dzikich rzeczy jak manewry walki czy wzór na prędkość poruszania się jest rzeczą dla mnie dość trudną.

Miyumi napisał:
I jesli rzuca się taka ilością (np. Rytuał otworzenia Caernu) to wymaga to troche więcej niż jednego sukcesu

Jeśli tylko trochę lepiej wczytasz się w mój poprzedni post zauważysz zapewne iż napisałem że to był rzut na obrażenia. Czyli nie możliwy jest pech, liczą się tylko sukcesy i nie jest to rozciągnięte w czasie gry. Odpowiednia kombinacja cech, umiejętności itd pozwala wilkołakowi na takie wyczyny.

Melvin napisał:
A czar polegał na tym ze koleszka chciał stwozyc miasto. Z ulicami, ludźmi, samochodami - jedym slowem nowe miasto. Mg nawet starał mu sie pomoc ale i tak sie nie udało .

Oj ja tez bym takiemu pomógł natychmiast stworzyłby u mnie miasto niezależnie od rzutu. Wszak na stworzenie dziedziny paradoksu nie trzeba rzutów... (i tak by miał szczęście że nie zamieniło by go w... kostkę masła załóżmy)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Melvin
Szlachcic, Członek Rady



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: from Your nightmare

PostWysłany: Sob 20:33, 27 Maj 2006 Powrót do góry

Cytat:
(i tak by miał szczęście że nie zamieniło by go w... kostkę masła załóżmy)


A to i tak jedna z lepszych mozliwosci Very Happy .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Darkon
Szlachcic



Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 352 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:25, 27 Maj 2006 Powrót do góry

Dobra my tu gadu-gadu a mieliśmy w tym temacie faworyzować swoje ulubione profesje. Co do maga to w drugiej edzie jest o tyle dobrze, że nie ma żadnego walenia się z punktami magii, maną ani - całe szczęście - czarami na dzień co jest naprawde błogosławieństwem dla fanów magii, czarujesz i czarujesz, chociaż są konsekwencje w postaci przekleństw Tzzentecha (jak to się pisało?) ale to i tak jest świetne rozwiązanie, niestety pierwsza ed. jest uboga w te punkty magii, a za to resztę machaniki ma normalną i dobrą nie to co w następczyni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Melvin
Szlachcic, Członek Rady



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: from Your nightmare

PostWysłany: Nie 16:20, 28 Maj 2006 Powrót do góry

Niewiem czy juz to pisalem ale zazwyczaj na moich sesjach profesje sie wybierało (zeby ludzie grali tym czym potrafia). Ale czasami dla zabawy losowalismy sobie profesje. Wtedy ja w 90% wylosowywalem sługe. Przekonalem sie ze to bardzo fajna profesja Very Happy . Ale tylko jak macie dobrego MG. Bo wtedy mozna zapodawać dobrze rzeczy Very Happy . Mam nadzieje ze wszystko jasne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
miyumi
Magnat, Członek Rady



Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 632 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wyspa na Oceanie Ciszy

PostWysłany: Czw 12:32, 01 Cze 2006 Powrót do góry

Hm... a może by tak podzielić temat, bo rozmowa o mechanice taka głupia nie jest? jakiś mod chetny, do podzielenia tematu i przesunięcia go?

Może wreszcie pojme jakieś ciekawostki związane z mechaniką WoD'a bo nagle zaczęło sie okazywać, że pozwala ona na bardzo wile rzeczy. Np. akcje podwójne... chyba, pwności nie mam...

Sorry, a offtopa, ale dla mnie to akurat ciekawy watek... Smile Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Karin
Mieszczanin



Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 76 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z kątowni

PostWysłany: Pon 17:20, 24 Lip 2006 Powrót do góry

W świecie młotka najbardziej odpowiadają mi profesje takie jak: kanciarz, banita, łowca, złodziej.
Natomiast zawody związane z magią i typową walką nie bardzo mi pasują.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Darkon
Szlachcic



Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 352 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:07, 25 Lip 2006 Powrót do góry

W każdym systemie można sobie tworzyć własne profesje (chyba). W podręczniku do młotka profesji jest chyba wystarczająco, żeby nie trzeba było się wysilać na wymyślanie nowych, a jeśli chodzi Ci o tego maga żywiołu błyskawic, to jest coś takiego jak Czarodziej Elementalista, czyli coś dosyć podobnego.

Ja nie omieszkam w żadnym systemie zagrać czarodziejem, ale jak jużmówiłem zasady magii dużo bardziej podobają mi się z 2ed. jeśli nie czarodziej to ranger.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bloody
Mieszczanin



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nienacka!

PostWysłany: Nie 15:45, 06 Sie 2006 Powrót do góry

Oj co do profesji ja zawsze losuje, ale jakbym miał wybierać to Najemnik, moze Łowca Nagród Wink

Magami nie gram bo nie lubie magii... jedyna dziedzina magii jaką stosuje w sesjach to czarna magia i raczej jestem tworem tej magii niz uzytkownikiem Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nalyfein
Szlachcic



Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 216 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mroczne Ssamath

PostWysłany: Nie 20:45, 06 Sie 2006 Powrót do góry

Ja nie jestem fanem Warhammera..Najczęściej gram najemnikiem, gladiatorem albo odkrywcą nowych lądów :)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)