Forum Tawerna Ostrzy Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Podstawowe klasy i rasy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Aravilar Liadon
Mieszczanin



Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góry Nether

PostWysłany: Wto 20:12, 09 Sty 2007 Powrót do góry

Oto rasy w które można wcielić się grając w świecie Faerunu:

1.Człowiek
"W porównaniu z większością nie-ludzkich ras, które zwykły względnie dobrze współżyć z pobratymcami, ludzie Faerunu podzieleni są na niezliczone, rywalizujące ze sobą narody, państwa, sekty, religie, bandyckie królestwa i plemiona.(...) Elfom trudno jest zapomnieć, że pierwsze ludzki imperia Netherilu, Raumatharu, Narfell i inne pradawne ziemie zostały zbudowane w oparciu o magiczne sekrety pożyczone, bądź zrabowane ich przodkom.(...) Krasnoludy, szczególnie tarczowe z północnego Faerunu, szanują ludzi jako zaciekłych wojowników, lecz obawiają się, że nie będzie zbyt wiele miejsca dla ich rasy w świecie zdominowanym przez te ekspansywną nację..."

2.Krasnolud Szary
"Dawno temu łupieżcy umysłów podbili fortecę klanu Duergar z krasnoludzkiego królestwa Shanatar. Po pokoleniach niewoli oraz okrutnych eksperymentach illithidów, duergarowie powstali przeciw swym panom i odzyskali wolność. Tak powstała nowa podrasa krasnoludów obdarzonych ograniczonymi mocami mentalnymi. Szare krasnoludy to zła i zgorzkniała rasa, której przedstawiciele zachowali wyjatkowe umiejętności i fachowość krasnoludów. Znaleźli dla siebie niszę w Podmroku, tworząc pancerze oraz broń, którymi handlują z wojowniczymi mieszkańcami tej krainy. Wydają się wyłączeni spod Błogosławieństwa Grzmotu. Duergarowie jako rasa są źli, lecz niektórzy jej przedstawiciele odwracają się od pobratymców i szukają innego sposobu na życie.(...) Gdy wyrzutek zostanie odkryty, zwykle pozbawiany jest własności, a jego twarz oraz ramiona zostają wytatuowane, co swiadczy o jego przestępczej przeszłości. Wyrok dopełnia banicja pod karą śmierci. Niektóre klany w sekrecie pomagają wyrzutkom lub zachęcaja ich do odejścia, zanim zostaną odkryci. Powrót oznacza śmierć.(...) Krasnoludy z powierzchni nienawidzą duergarów, ponieważ skierowali się oni ku złu, zresztą żadna inna rasa powierzchni nie darzy szarych krasnoludów zbytnią miłością.(...) Zarówno mężczyźni jak i kobiety są łysi,a tym ostatnim nie rosną brody. Są znacznie szczuplejsi od innych krasnoludów, mają poważne twarze, siwe włosy i szarą skórę."
Zdolności rasowe:
-Budowa +2, Charyzma -4; Duergarowie są krzepcy lecz niezwykle zamknięci w sobie i uważni
-Widzenie w ciemnościach (36 metrów)
-Niepodatność na paraliż i złudzenia
-Niepodatność na magiczne i alchemiczne trucizny
-Premia do cichego poruszania, nasłuchiwania oraz zauważania, duergarowie są mistrzami w skradaniu się i posiadają wyczulone zmysły
-1x/ dzień powiększenie i niewidzialność, wpływają jedynie na duergara i jego ekwipunek
-Wrażliwość na światło, Duergarowie otrzymują kary do ataków i umiejętności jeśli przebywają w jasnym świetle słonecznym lub na opszarze działania czaru "światło dnia"
-Skalny zmysł, daje on tarczowym krasnoludom premię do zdolności związanych z niezwyklymi przejawami kamieniarstwa, takimi jak przesuwane ściany etc.
-Słaba odporność na czary i efekty czaropodobne
-Skuteczne techniki walki z orkami i goblinoidami
-Zdolność Uniki stosowana przeciwko gigantom
-Prmie do testów szacowania i rzemiosła związanymi z kamieniarstwem i metalurgią
-Ulubiona klasa- wojownik

3.Krasnolud Tarczowy
"Rzeźbione hale i odbijające echo komnaty krasnoludzkich królestw są porozrzucane po Podmroku niczym zapomniane paciorki naszyjnika z pólszlechetnych kamieni. Krasnoludzkie królestwa- takie jak Xonathanur, Oghrann czy Gharraghaur- przekazywały mnie cywilizowanym rasom, co to znaczy posiadać i sprawować władzę. W przeciwieństwie do pradawnych ludzkich imperiów, krasnoludy nie ufały magii, tak więc nigdy nie padły ofiarą magicznego szaleństwa, które zniszczyło Netheril i Imaskar. Zamiast tego wiodły wieczne wojny z goblinoidami oraz innymi rasami Podmroku. Jedno po drugim krasnoludzkie imperia północy upadały, pozostawiające jedynie niedobitków w górach i niepodbitych częściach Podmroku. Klany, ktore przetrwały owe walki to właśnie Krasnoludy Tarczowe..."
Zdolności rasowe:
-Budowa +2, Chryzma -2; krasnoludy tarczowe są krzepkie i wytrzymałe, lecz zwykły być opryskliwe i powściągliwe
-Widzenie w ciemnościach (18 metrów)
-Skalny zmysł, daje on tarczowym krasnoludom premię do zdolności związanych z niezwyklymi przejawami kamieniarstwa, takimi jak przesuwane ściany etc.
-Słaba odporność na trucizny
-Słaba odporność na czary i efekty czaropodobne
-Skuteczne techniki walki z orkami i goblinoidami
-Zdolnośc Uniki stosowana przeciwko gigantom
-Prmie do testów szacowania i rzemiosła związanymi z kamieniarstwem i metalurgią
-Ulubiona klasa- wojownik

4.Krasnolud Złoty
"W przeciwieństwie do Krasnoludów Tarczowych, Złote zachowały swoje królestwo w Wielkiej Rozpadlinie. Nie ginęły też w straszliwych wojnach ze złymi humanoidami. Choć praktykowały w pewnym stopniu magię, nigdy nie nabrały pychy, która stała się przyczyną upadku niektórych ludzkich narodów.(...) Od Błogosławieństwa Grzmotu wielu młodych Złotych Krasnoludów opuściło Wielką Rozpadlinę i bada resztę Faerunu. Lud z innych ziem nauczył się, że choć przedstawiciele tego ludu są powściągliwi i podejrzliwi, w większości okazują się zdecydowanymi wojownikami i zdolnymi handlarzami"
Zdolności rasowe:
-Budowa +2, Zręczność -2; Złote krasnoludy są krzepkie i twarde, lecz nie tak szybkie i zwinne jak inne rasy
-Widzenie w ciemnościach (18 metrów)
-Skalny zmysł, daje on złotym krasnoludom premię do zdolności związanych z niezwyklymi przejawami kamieniarstwa, takimi jak przesuwane ściany etc.
-Słaba odporność na trucizny
-Słaba odporność na czary i efekty czaropodobne
-Skuteczne techniki walki z wynaturzeniami
-Zdolnośc Uniki stosowana przeciwko gigantom
-Prmie do testów szacowania i rzemiosła związanymi z kamieniarstwem i metalurgią
-Ulubiona klasa- wojownik

Image
Człowiek, Słoneczny elf, Leśny elf, Księżycowy elf, Drow, Dziki elf

5.Drow
"Drowy to dalecy potomkowie ciemnoskórej podrasy elfów, zwanych illythiiri. Ich obecny wygląd to efekt przekleństwa dobrych elfich bóstw- kara za podążenie za boginią Lolth ścieżką do zła oraz zepsucia. Drowy, zwane też Mrocznymi Elfami, przypominającą wypolerowany obsydian, oraz lśniące białe lub jasnożółte włosy. Zwykle charakteryzują je bardzo jasne oczy (często bierze się je za białe) o odcieniach jasnego lila, srebra, różu i błękitu. Najczęściej są niższe i szczuplejsze niż większość elfów.(...)"
Zdolności rasowe:
-Zręczność +2, Budowa -2, Intelekt +2, Charyzma +2; Drowy przez pokolenia były bezlitośnie selekcjonowane pod względem zwinności, intelektu oraz siły osobowości
-1x/ dzień ciemność, ogień faerie oraz tańczące światła
-Widzenie w ciemnościach (36 metrów)
-Biegłość w posługiwaniu się rapierem lub krótkim mieczem
-Biegłość w posługiwaniu się lekką i ręczną kuszą
-Ślepota w świetle, nagłe wystawienie na jaskrawe światło oślepia drowa na kilkanaście sekund, oprócz tego cierpi on kary do ataków, umiejętności i rzutów obronnych gdy jest wystawiony na działanie promieni słonecznych
-Średnia odporność na czary
-Premia do rzutów na wolę przeciw czarom i efektom zaklinania
-Odporność na uśpienie
-Premia do nasłuchiwania, przeszukiwania i zauważania, drowy mają niezwykle czułe zmysły
-Ulubiona klasa- Kapłan (Kobiety) lub Czarodziej (Mężczyźni)

6.Elf Dziki
"Bardzo nieliczne dzikie elfy trudno spotkać, żyją bowiem w gestych puszczach i mają niesamowite zdolności pozostania w ukryciu. Są również nazywane elfami zielonymi. Skórę mają ciemnobrązową, a włosy o barwie od czarnej do jasnobrązowej, z wiekiem jaśniejące do srebrzystej bieli."
Zdolności rasowe:
-Zręczność +2, Intelekt -2; Elfy dzikie są bardziej krzepkie niż większość ich kuzynów, lecz przedkładają działania fizyczne oraz sprawność ciała nad naukę
-Odporność na uśpienie oraz słaba odporność na czary ze szkoły zaklinania
-Widzenie w słabym świetle (gwiazd, księżyca itp.)
-Biegłość w posługiwaniu się długim mieczem, rapierem oraz łukami
-Premia do nasłuchiwania, przeszukiwania i zauważania, dzikie elfy mają niezwykle czułe zmysły
-Ulubiona klasa- czarownik

7.Elf Księżycowy
"Elfy księżycowe, zwane również srebrnymi, to w Faerunie najliczniej reprezentowana podrasa elfów. Mają jasną skórę (czasami błękitnawą) oraz srebrnobiałe, czarne bądź błękitne włosy (kolory typowe dla ludzi spotyka się rzadko). Ich oczy są niebieskie lub zielone, o złotych przebłyskach. Są najbardziej spośród elfów tolerancyjne wobec ludzi i większosć półelfów pochodzi właśnie z elfów księżycowych."
Zdolności rasowe:
-Zręczność +2, Budowa -2; Elfy księżycowe są pełne gracji lecz delikatne. Ich wdzięk czyni je naturalnie lepszymi w skradaniu się oraz łucznictwie
-Odporność na uśpienie oraz słaba odporność na czary ze szkoły zaklinania
-Widzenie w słabym świetle (gwiazd, księżyca itp.)
-Biegłość w posługiwaniu się długim mieczem, rapierem oraz łukami
-Premia do nasłuchiwania, przeszukiwania i zauważania, dzikie elfy mają niezwykle czułe zmysły
-Ulubiona klasa- czarodziej

8.Elf Leśny
"Leśne elfy są odludkami, lecz w mniejszym stopniu, niż niemal zwierzęce elfy dzikie. Nazywa się je również elfami miedzianymi, mają bowiem skórę takiej barwy, przetykaną zielenią, oraz brązowe, zielone lub piwne oczy. Ich włosy są zwykle brązowe bądź czarne, czasami zdarzają się blond i miedzianoczerwone."
Zdolności rasowe:
-Siła +2, Zreczność +2, Budowa -2, Intelekt -2, Charyzma -2; Elfy Leśne są silne lecz drobne, zwykle też rozwojowi intelektualnemu poświęcają mniej uwagi niż ich kuzyni
-Odporność na uśpienie oraz słaba odporność na czary ze szkoły zaklinania
-Widzenie w słabym świetle (gwiazd, księżyca itp.)
-Biegłość w posługiwaniu się długim mieczem, rapierem oraz łukami
-Premia do nasłuchiwania, przeszukiwania i zauważania, dzikie elfy mają niezwykle czułe zmysły
-Ulubiona klasa- tropiciel

Image
Krasnolud tarczowy, Krasnolud złoty, Krasnolud szary, Człowiek, Skalny gnom, Gnom podziemny

9.Elf Słoneczny
"Elfy słoneczne, zwane również złotymi spotyka się w Faerunie rzadziej niż księżycowe, ponieważ większość żyje na Evermeet- wyspie na której nie-elf nie ma prawa postawić stopy. Mają brązową skórę, włosy złotoblond, miedziane lub czarne, oczy zaś zielone lub złote. Uważa się je za najbardziej cywilizowane i wyniosłe ze wszystkich elfów, wolą bowiem pozostawać w izolacji od ludzkości oraz innych nie-elfich ras."
Zdolności rasowe:
-Intelekt +2, Budowa -2; Elfy Słoneczne przedkładają naukę i kontemplację nad rozwój fizyczny, kultywowany przez ich pobratymców
-Odporność na uśpienie oraz słaba odporność na czary ze szkoły zaklinania
-Widzenie w słabym świetle (gwiazd, księżyca itp.)
-Biegłość w posługiwaniu się długim mieczem, rapierem oraz łukami
-Premia do nasłuchiwania, przeszukiwania i zauważania, dzikie elfy mają niezwykle czułe zmysły
-Ulubiona klasa- czarodziej

10.Gnom Podziemny
"W ukryciu Otchłani Podmroku żyją svirfnebliny, czyli gnomy podziemne. Tym odludkom, podejrzliwym i obawiającym się najazdu na jaskinie w których mieszkają brakuje humoru i otwartości kuzynów z powierzchni.(...) Podziemne gnomy potrafią się doskonale skradać, toteż można je uznać za najbardziej nieuchwytny lud świata. Kolejne stulecia życia pośród śmiertelnych niebezpieczeństw Podmroku wykształciły w tej rasie niezwykły dar nie zwracania na siebie uwagi. W jaskiniowych domach są niemal niewykrywalne przez magię, a nawet w dziwnym i groźnym (dla nich) świecie powierzchni, naturalna zdolność skradania sprawia, że podziemne gnomy trudno jest dostrzec lub schwytać. Svirfnebliny mają szorstką, brunatną lub szarą skórę, szare oczy i siwe włosy (mężczyźni są łysi).(...)
Zdolności rasowe:
-Siła -2, Zręczność +2, Roztropność +2, Charyzma -4; Szybkie i spostrzegawcze svirfnebliny są również niezwykle podejrzliwe i powściągliwe
-Widzenie w ciemnościach (36 metrów)
-1x/ dzień ślepota, zamazanie i zamiana siebie
-Skalny zmysł, daje on podziemnym gnomom premię do zdolności związanych z niezwyklymi przejawami kamieniarstwa, takimi jak przesuwane ściany etc.
-Niewykrywalność (stały efekt osłony przed magicznym wykryciem)
-Średnia odporność na czary
-Uniki przeciwko wszystkim istotom
-Premia rasowa do wszystkich rzutów obronnych
-Premia do umiejętności: ukrywanie się, nasłuchiwanie i alchemia
-Premia do rzutów obronnych przeciwko iluzjom
-Specjalne techniki walki przeciw koboldom i goblinoidom
-Ulubiona klasa- iluzjonista

11.Gnom Skalny
"Skalne gnomy to najczęściej spotykani w Faerunie przedstawiciele tej rasy.(...) Są dociekliwe, niepoprawnie optymistyczne i czasami nieszczere. Wyposażone przez naturę w bystrą ciekawość oraz zacięcie do mechanicznych urządzeń, gnomy przodują w trudnych pracach rzemieślniczych, takich jak szlifowanie klejnotów, wytwarzanie zabawek czy mechanizmów zegarowych. Są najlepszymi rusznikarzami Faerunu i najczęściej ze wszystkich ras uzbrajają się w broń prochową."
Zdolności rasowe:
-Budowa +2, Siła -2; Podobnie jak krasnoludy gnomy skalne są twarde, lecz małe a w zwiazku z tym nie tak silne jak więksi humanoidzi
-Widzenie w słabym świetle (gwiazd, księżyca itp.)
-Premia do rzutów obronnych przeciwko iluzjom
-Specjalne techniki walki przeciw koboldom i goblinoidom
-Uniki przeciwko gigantom
-Premia do umiejętności: nasłuchiwanie i alchemia
-Gnomy z intelektem min. 10 mogą 1x/ dzień rzucać kuglarstwo, tańczące światła i widmowy odgłos
-Ulubiona klasa- iluzjonista

12.Półelf
"(...)Elfi rodzic zawsze daje półelfowi elfie cechy. Póldrowy mają więc zwykle popielatą skórę, srebrne lub białe włosy oraz kolor oczu jak ludzie (widzą w ciemnościach na odległość 18 metrów). Księżycowe półelfy najczęściej cechuje blada skóra z błękitnymi przebłyskami(...) Kolor skóry morskich półelfów jest zwykle mieszanką karnacji obojga rodziców (nie potrafią one oddychać pod wodą). Słoneczne półelfy mają opaloną na brąz skórę, dzikie- lekko brązową, a leśne- miedzianą, przetykaną zielenią."
Zdolności rasowe:
-Odpornosć na uśpienie oraz słaba odporność na czary ze szkoły zaklinania
-Widzenie w słabym świetle (gwiazd, księżyca itp.)
-Premia rasowa do umiejętności- nasłuchiwanie, przeszukiwanie oraz zauważanie
-Elfia krew

Image
Niziołek lekkostopy, Człowiek, Niziołek Waleczniak, Niziołek Zjawomyślny, Półork, Półelf, Półdrow

13.Półork
"Nawet na najbardziej tolerancyjnych obszarach Faerunu życia półorka z pewnością nie można nazwać łatwym. Niemniej jednak na niektórych ziemiach ludzi istoty te są tolerowane i ich żywot nie jest trudniejszy niż żywot innych osadników. Oczywiście część ludzi gardzi półorkami i ściga ich, przez co największe szanse na przetrwanie mają oni na otwartym terenie, pośród plemion orków."
Zdolności rasowe:
-Siła +2, Intelekt -2, Chryzma -2; Pólorki są silne lecz orczy rodowód czyni ich tępymi i nieokrzesanymi
-Widzenie w ciemnościach (18 metrów)
-Orcza krew
-Ulubiona klasa- barbarzyńca

14. Niziołek Lekkostopy
"Niziołki lekkostope są w Faerunie najliczniej reprezentowane. To one najczęściej oddają się wędrówką i poszukiwaniu przygód. Czują się swobodnie, żyjąc ramię w ramię z przedstawicielami wielu innych ras oraz w otoczeniu obcych kultur(...)"
Zdolności rasowe:
-Zręczność +2, Siła -2; Niziołki lekkostope są szybkie, zwinne i dobrze posługują sie bronią dystansową, lecz są małe, a w zwiazku z tym nie tak silne jak inni humanoidzi
-Premia rasowa do umiejętności Cichego poruszania, skakania, wspinaczki oraz nasłuchiwania
-Premia rasowa do wszystkich rzutów obronnych
-Słaba odporność na strach
-Specjalny trening bronią rzucaną
-Ulubiona klasa- łotrzyk

15. Niziołek Waleczniak
"(...)Niziołki waleczniaki to podrasa bardzo zorganizowana, uporządkowana i przedsiębiorcza. Ludzie północy, którzy znają spokojne zwyczaje lekkostopych, ze zdumieniem odkrywają, iż istnieją niziołki zdolne do tego, by stać się skutecznymi wojownikami, i które nie wątpią w swoje możliwości oraz siłę(...)"
Zdolności rasowe:
-Zręczność +2, Siła -2; Niziołki waleczniaki są szybkie, zwinne i dobrze posługują sie bronią dystansową, lecz są małe, a w zwiazku z tym nie tak silne jak inni humanoidzi
-Dodatkowy atut na 1 poziomie- wynik wspólzawodnictwa i wielu okazji do ćwiczenia umiejętności
-Premia rasowa do umiejętności Cichego poruszania, skakania, wspinaczki oraz nasłuchiwania
-Słaba odporność na strach
-Specjalny trening bronią rzucaną
-Ulubiona klasa- łotrzyk

16.Niziołek Zjawomyślny
"Te dzikie, niemal prymitywne niziołki rzadko opuszczają zacisza niedostępnych borów. Są dziwne i żyją w odosobnieniu. Z racji zdumiewających talentów tworzą zamknięte społeczności i nie czują się dobrze wśród obcych. Podobnie jak inne niziołki określają samych siebie "hin". Nie posiadają nazwy dla własnej podrasy, ponieważ ich kultura jest niemal całkowicie wydzielona ze świata zewnętrznego, a świadomość istnienia gatunków innych niziołków bardzo słaba."
Zdolności rasowe:
-Zręczność +2, Siła -2; Niziołki zjawomyślne są szybkie, zwinne i dobrze posługują sie bronią dystansową, lecz są małe, a w zwiazku z tym nie tak silne jak inni humanoidzi
-Bezgłośna mowa (niziołki zjawomyślne potrafią porozumiewać się telepatycznie z dowolnym stworzeniem znajdującym się w odległości do 6 metrów od nich, tak jakby w normalny sposób do niego mówiły. Warunkiem nawiazania telepatycznej więzi jest znajomość tego samego języka)
-Premia rasowa do umiejętności Cichego poruszania, skakania, wspinaczki oraz nasłuchiwania
-Słaba odporność na strach
-Specjalny trening bronią rzucaną
-Ulubiona klasa- barbarzyńca

Image
Aasimar, Diablę, Ogniowy genasi, Ziemny genasi, Powietrzny genasi, Wodny genasi, Człowiek

17.Aasimar
"W żyłach aasimarów płynie niebiańska krew, dlatego też przedstawiciele tej rasy mają najczęściej dobry charakter i walczą z panoszącym się po świecie złem. Niektórzy zachowują drobne, fizyczne cechy sugerujące ich rodowód- srebrne włosy, złote oczy czy nienaturalnie przenikliwe spojrzenie. Aasimarowie wywodzący się od niebiańskich sług Faeruńskich bóstw często noszą znamię w postaci świętego symbolu boga lub bogini bądź jakiegoś innego znaku religijnego."
Zdolności rasowe:
-Roztropność +2, Charyzma +2; Aasimarowie zostali pobłogosławieni przenikliwością oraz wrodzonym magnetyzmem
-Odpornosć na czary i efekty wpływające na humanoidów (np. zauroczenie osoby)
-Podatność na czar wygnanie
-Słaba odporność na elektryczność, kwas i zimno
-1x/ dzień światło
-Premia rasowa do umiejętności nasłuchiwania i zauważania
-Ulubiona klasa- paladyn

18.Diablę
"Dalekimi przodkami diabląt są źli przybysze, nic zatem dziwnego, ze osoby, które znają rodowód tych istot, je również uważają za złe i niegodne zaufania.(...) Niektóre diablęta posiadają pewne fizyczne cechy świadczące o ich rodowodzie- spiczaste zęby, czerwone oczy, małe rogi, kopyta czy nienaturalną złą aurę, która je otacza, lub odór siarki, który zdają się wydzielać.(...)"
Zdolności rasowe:
-Zręczność +2, Intelekt +2, Charyzma -2; Diablęta mają wyostrzone zmysły oraz wrodzony spryt, lecz zwykły wzbudzać niepokój w osobach, z którymi się stykają
-Odpornosć na czary i efekty wpływające na humanoidów (np. zauroczenie osoby)
-Podatność na czar wygnanie
-Słaba odporność na elektryczność, ogień i zimno
-1x/ dzień ciemność
-Premia rasowa do umiejętności blefowania i ukrywania
-Widzenie w ciemnościach (18 metrów)
-Ulubiona klasa- łotrzyk

19.Ogniowy Genasi
"Genasi ogniowi mają gwałtowny temperament i szybko się złoszczą, są też dumni i nie boją się działać(...) Ich żywiołaczą naturę odzwierciedla jedna lub dwie niezwykłe cechy- skóra koloru wypalonego węgla, czerwone, falujące włosy albo oczy płonące gdy genasi wpadnie we wściekłość. Zwykle ubierają się prosto i elegancko, choć czasem odziewają się bardziej krzykliwie, niż wskazują nawet najodważniejsze trendy w modzie Faerunu."
Zdolności rasowe:
-Intelekt +2, Charyzma -2; Ogniowi genasi są bystrzy, lecz niecierpliwi i skłonni do gniewu
-Odporność na czary i efekty wpływające na humanoidów (np. zauroczenie osoby)
-Podatność na czar wygnanie
-Rasowa premia do rzutów obronnych przeciw czarom ognia
-Widzenie w ciemnościach (18 metrów)
-Kontrolowanie płomienia (Ogniowi genasi mogą sprawić, że niemagiczny ogień w promieniu 3 metrów od nich wygaśnie lub się rozpali. Efekt utrzymuje się przez 5 minut a genasi może z niej skorzystać 1x/ dzień)
-Kapłańskie skupienie uwagi (Ogniowy genasi, który jest kapłanem, musi wybrać bóstwo dające dostęp do domeny ognia oraz wybrać ją jako jedna z dwóch domen)
-Ulubiona klasa- wojownik

20.Powietrzny Genasi
"Powietrzni genasi uważają się za dziedziców nieba, wiatru oraz powietrza(...) Ich żywiołaczą naturę odzwierciedla jedna lub dwie niezwykłe cechy- jasnobłękitna skóra albo oczy, otaczająca ich wiecznie bryza czy ciało chłodne w dotyku(...) Bywają nadpobudliwi i bardzo szybko tracą opanowanie."
Zdolności rasowe:
-Zręczność +2, Intelekt +2, Roztropność -2, Charyzma -2; Powietrzni genasi są zwinni, bystrzy i aroganccy, ale łatwo odwrócić ich uwagę
-Odporność na czary i efekty wpływające na humanoidów (np. zauroczenie osoby)
-Podatność na czar wygnanie
-Widzenie w ciemnościach (18 metrów)
-Lewitacja (1x/ dzień efekt do czaru rzucanego przez 5-poziomowego czarownika)
-Kapłańskie skupienie uwagi (Powietrzny genasi, który jest kapłanem, musi wybrać bóstwo dające dostęp do domeny powietrza oraz wybrać ją jako jedna z dwóch domen)
-Rasowa premia do rzutów obronnych przeciw czarom powietrza
-Bez tchu (Powietrzni genasi nie oddychają, nie mogą zatem utonąć czy zostać uduszeni)
-Ulubiona klasa- wojownik

21.Wodny Genasi
"Wodni genasi to istoty niespieszne, które wszystko robią wolno.(...) Najczęściej mają neutralny charakter i w zasadzie ludzki wygląd, a ich żywiołaczą naturę odzwierciedla jedna lub dwie niezwykłe cechy- pokryta drobnymi łuskami skóra, lepkie ciało, zielonobłękitna cera czy włosy falujące jakby były pod wodą(...)"
Zdolności rasowe:
-Budowa +2, Charyzma -2; Wodni genasi są twardzi i wytrzymali, ale zamknięci w sobie
-Odporność na czary i efekty wpływające na humanoidów (np. zauroczenie osoby)
-Podatność na czar wygnanie
-Widzenie w ciemnościach (18 metrów)
-Stworzenie wody- 1x/ dzień
-Oddychanie pod wodą
-Kapłańskie skupienie uwagi (Wodny genasi, który jest kapłanem, musi wybrać bóstwo dające dostęp do domeny wody oraz wybrać ją jako jedna z dwóch domen)
-Rasowa premia do rzutów obronnych przeciw czarom wody
-Ulubiona klasa- wojownik

22.Ziemny Genasi
"(...) Żywiołączą naturę Ziemnych genasi odzwierciedlają jedna lub dwie cechy- ziemista skóra, surowe rysy czy oczy przypominające czarną otchłań. Lubią neutralne kolory oraz proste ubiory(...)"
Zdolności rasowe:
-Siła +2, Budowa +2, Roztropność -2, Charyzma -2; Ziemni genasi są silni i twardzi lecz nieco uparci i nieuważni
-Odporność na czary i efekty wpływające na humanoidów (np. zauroczenie osoby)
-Podatność na czar wygnanie
-Widzenie w ciemnościach (18 metrów)
-Kapłańskie skupienie uwagi (Ziemny genasi, który jest kapłanem, musi wybrać bóstwo dające dostęp do domeny ziemi oraz wybrać ją jako jedna z dwóch domen)
-Rasowa premia do rzutów obronnych przeciw czarom ziemi
-Przejście bez śladu 1x/ dzień
-Ulubiona klasa- wojownik


A oto dostępne klasy:

Barbarzyńca- "dziki wojownik wykorzystujący furię i instynkty do pokonania wrogów"
Zdolności klasowe:
-Szał 1x/ dzień
-Szybkie poruszanie się
-Niepiśmienność

Bard- "artysta, którego muzyka czyni cuda, wędrowiec, osobnik uniwersalny, obyty w świecie bajarz"
Zdolności klasowe:
-Wiedza barda
-Muzyka barda

Czarodziej- "potężny użytkownik magii szkolony w jej arkanach"
Zdolności klasowe:
-Przywołanie chowańca
-Zapisanie zwoju

Czarownik- "magik z wrodzonymi zdolnościami magicznymi"
Zdolności klasowe:
-Przywołanie chowańca

Druid- "używa energii ze świata natury do rzucania nadprzyrodzonych czarów i do zdobywania niesamowitej więzi z przyrodą"
Zdolności klasowe:
-Zmysł natury (bezbłędna znajomość roślin i zwierząt)
-Towarzystwo zwierząt

Kapłan- "mistrz magii objawionej, uzdrowiciel oraz uzdolniony bojownik bóstwa"
Zdolności klasowe:
-Odegnanie lub karcenie nieumarłego

Łotrzyk- "podstępny, wprawny zwiadowca i szpieg, który wygrywa walkę raczej podstępem niż brutalną siłą
Zdolności klasowe:
-Ukradkowy atak

Mnich- srtysta sztuk walki, który nieuzbrojony zadaje ciosy szybko i mocno, mistrz walk egzotycznych"
Zdolności klasowe:
-Uderzenie bez broni
-Oszałamiający atak
-Uchylanie

Paladyn- "obronca sprawiedliwości i niszczyciel zła, chroniony i wspomagany przez wachlarz nadprzyrodzonych mocy"
Zdolności klasowe:
-Wykrycie zła
-Łaska objawiona (premia z charyzmy do rzutów obronnych)
-Nakładanie rąk
-Objawione zdrowie (odporność na wszystkie choroby)

Tropiciel- "sprytny, uzdolniony wojownik dziczy"
Zdolności klasowe:
-Tropienie
-Ulubiony wróg

Wojownik- "zbrojny o wyjątkowych umiejętnościach walki wręcz i niezrównanie posługujący się bronią"
Zdolności klasowe:
-Wiele dodatkowych atutów


Jeśli kogoś interesują szersze opisy zapraszam na gg- mój numer w profilu.
Opisy ras i klas zaczerpnięte z Podręcznika gracza D&D oraz Forgotten Realms:Zapomniane krainy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
miyumi
Magnat, Członek Rady



Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 632 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wyspa na Oceanie Ciszy

PostWysłany: Śro 14:12, 10 Sty 2007 Powrót do góry

Temat pojawił się trzykrotnie. Ponieważ juz inne osoby mowiły mi o tym problemie, zakłafdam, że nie było to floodowanie, a po prostu problemy z serwerem fora.pl (czy one kiedys się skończą? ech...) Przeczytalam, pozostałe kopie i wydawalo mi się, że zawierały dokładnie te same informacje, dlatego tez je usunęlam.

Jeśli jednak zawarłeś jakieś wiadomości, których nie ma w tym temacie, a które mogły mi umknąć przy pobierznym czytaniu, to proszę zwyczajnie dołącz je do już istniejacego tematu Smile

Swoją drogą... jak rozumiem tutaj można zamieszczac karty postaci, czy tez na PW, czy w osobnym temacie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Aravilar Liadon
Mieszczanin



Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góry Nether

PostWysłany: Śro 16:28, 10 Sty 2007 Powrót do góry

Będzie co do tego osobny temat. Co do tematów... Zakładałem tylko jeden Very Happy Jeśli chodzi o postacie... prosiłbym o skontaktowanie się ze mną- czy to przez gg czy telefonicznie, chciałbym móc pomóc przy ich tworzeniu, doradzić i po prostu czuwać by nei było sytuacji, że postać całkowicie kłóci się z założeniami. Mam nadzieję, że nikomu to nie przeszkadza.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)