Forum Tawerna Ostrzy Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Genesis Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
miyumi
Magnat, Członek Rady



Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 632 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wyspa na Oceanie Ciszy

PostWysłany: Sob 14:41, 16 Wrz 2006 Powrót do góry

Na ile poznałam Świat Mroku miała to byc , jak sama nazwa wskazuje, idea jednego świata.

Natomiast w zależności od systemu zarówno historia świata jak i jego kształt czy wygląd są zupełnie różne. O mechanice nawet nie wspominam, bowiem zbyt słabo ją znam.

Zastanawiam się więc, czy jest sens i potrzeba ujednolicenia historii, mitologii i dzisiejszego, wspólczesnego kształtu Świata Mroku.

Jest kilka rzeczy, które rzucają mi sie od razu w oczy:
- pochodzenie wampirów - według Wampira Spokrewnieni pochodzą od Kaina, według Wilkołaka od Żmija; co związane jest ogólnie chyba z kształtem mitologii garou i kainitów. U jednych opiera się to ujednoliconych, totemicznych wierzeniech ptrzypominających wierzenia północnych indian u drugich opiera się to dużo mocniej na religii chreścijańskiej;
- caerny a węzły - niby to samo, a jednak niedokońca. Tutaj niestety zbyt słabo znam systemy Wilkołaka i Maga aby się w to zagłębiać. O ile się orientuje oba te miejsca pozwalają na czerpanie magom kwintesencji, a jednak nie pozwalają np, wilkołakom rozmawiać z duchami czy wchodzić do Umbry.
- kształt i poziomy Umbry - tego jest tak wiele, że nawet tego nie ogarniam. Gdzie oprócz Penumbry, Umbry i Głębokiej Umbry umieścić Shadowlandy, Arkadię, Umbry innych ciał niebieskich, Tempest, Abbys? A to chyba nawet nie wszystko.
- setting świata jako taki - tylko tutaj mam największe wątpliwości czy należałoby to zrobić: podzielić świat na granice wpływów. Gdzie Camarilla, gdzie Sabbat, gdzie Niezależni, Anarchiści; gdzioe i jak rozłożone będą poszczególne plemiona Garou i innych zmiennokształtnych. Jak rozkładają się wpływy Tradycji Magycznych i gdzie w tym wszystkim pozostało miejsce dla Mortali? Smile

Ja jak sama mówię wiedzy mam mało. Ale liczę na inne pomysły i uwagi. A także na informacje jak to wyglada w innych systemach (Changeling, Orpheusz, Wright, Mumia), tych bowiem nie znam zupełnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Darkon
Szlachcic



Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 352 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:30, 17 Wrz 2006 Powrót do góry

Można przyjąć Kaina za Żmija, Technokratów za Tkaczke no a Dzikun to nie wiem... Razz tak strzelam głupoty. Reszty systemów albo znam bardzo słabo albo wogóle i lepiej, żebym się nie wypowiadał. O ile umiejscowienie Camarilli i Sabatu (prawie)każdy kojarzy mniej więcej, to magowie swoje działki będą mieli gdzieś w Umbrze, Garou oprócz lasów i dzikich ostępów, to jakieś wioski? w sumie Tubylcy Betonu żyją w miastach, wszelakie duchy mają całą Bliską Umbre i nie tylko. A np. Shadowland nie będzie czymś takim jak minisfera Umbry - Garou wchodzą w ludzkie sny do takich sfer czy nie wiem jak to nazwać - tylko, że naturalnie Shadowland byłby dużo większy albo nawet umieścić go gdzieś tam gdzie jeszcze nawet magowie nie doszli. Całkiem prawdopodobne jest, że mówię jakieś kompletne bzdury, ale jako członek organizacji staram się dać coś od siebie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
miyumi
Magnat, Członek Rady



Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 632 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wyspa na Oceanie Ciszy

PostWysłany: Śro 16:24, 20 Wrz 2006 Powrót do góry

Mag: Wstapienie opisuje Triadę jako:

Dynamikę -> Statykę -> Entropię

można to łatwo przyrównać do Wilkołaka:

Dzikun -> Tkaczka -> Żmij

Oczywiście jest to cykliczne, a nie liniowe. Wszystko co się rozpadnie zmienia się w chaos, a z tego rodzi się nowy porządek, który z czasem się rozpada... i tak teoretycznie w nieskończoność.

Jeśli chodzi o Shadowlandy, to o ile pamiętam znajdują się one za Czerwonym Kamieniem, czyli jeszcze głębiej, niż Głęboka Umbra. Ciekawym jest to, że Wampiry mogą podróżowac po Penumbrze (Nadwrażliwość na 6 kropce to umożliwia), Magowie i Garou (a także Nuwisha, Gurahl i Annanasi) po Umbrze (Bastety, moga wchodzić tylko do swoich Królestw w Umbrze. Po całej Umbrze podróżować nie mogą. Nie jestem pewna jak sprawa stoi z Ratkinami, Rokea, Kitsune i nic nie wiem o Nagash) Ze zmiennokształtnych jedynie Corox mogą podróżować aż do Czerwonego Kamienia. A w wyjątkowych sytuacjach nawet dalej.

Najciekawiej więc prezentują się tutaj Orfeusze. Ludzie, którzy mogą wchodzic bezpośrednio do Shadowlandów, ale nie mają dostepu do Umbry. Zawsze mnie zastanawiało czy mają jakąś trasę szybkiego ruchu, czy jak? Razz Wink i czy nie można tego wykorzystać w inny sposób.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Emiel Godefroy
Namiestnik



Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 480 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nie wiem ale gdybyś ujrzał to miejsce to pewnie byś oszalał

PostWysłany: Pon 20:12, 02 Paź 2006 Powrót do góry

No dobrze widże że coś tu zaczyna się ruszać. I dobrze tak dalej pójdzie to może odpalimy naprawdę duże projekty.
Pierwsza rzecz o której chciałem wspomnieć to fakt że pierwszy nieoficjalny dodatek bedzie miał na celu stworzenie nowej mechaniki walki do WoDa można by w tym dodatku swobodnie zawrzeć też wspólną historię i opis świata z punktu spojrzenia wszystkich istnień.
Dochodząc do dyskusji ktorą już zaczęłiście muszę zauważyć że mylicie trochę pojęcia otóż: Technokracja, Kain, Wampiry, Rada Dziewięciu Tradycji, Nephandi, Camarilla, Sabat etc. to wszystko to są fizycznie istniejące Istoty/Organizacje. Za to Dynamika, Statyka, Entropia, Dzikun, Tkaczka, Żmij są to nazwy dla zjawisk bądź sił nad przyrodzonych. Nie można tak jasno stawiać granicy że wszystkie wampiry to Żmij a magowie to Dzikun. Nie widze też żadnej sprzeczności w spojrzeniu na świat różnych gatunków istot nad naturalnych. Różnica pomiędzy zdaniami: "Wampiry pochodzą od Kaina" i "Wampiry pochodzą od Żmija" jest taka sama jak pomiędzy "Człowiek jest efektem ewolucji" i "Bóg stworzył człowieka". Wszystko to kwestia symboliki. Resztą zagadnień mam nadzieje się zająć w ramach większego projektu ponieważ takich porównań, nieścisłości etc. będzie mnóstwo. Możecie już zacząć pisać różne zagadnienia wymagające dyskusji i opisania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Chireadan
Mistrz Vatt'ghern Hanse



Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: hmm... odsyłam do Biblioteki :P

PostWysłany: Pon 15:37, 14 Maj 2007 Powrót do góry

Dodatek? ... faaajnie, pożyczysz mi go Razz
Dyskusja... wygląda mi toto na oczywiste... oczywiście można dyskutować, twierdzac, że "1+1=1"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Emiel Godefroy
Namiestnik



Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 480 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nie wiem ale gdybyś ujrzał to miejsce to pewnie byś oszalał

PostWysłany: Pon 20:55, 14 Maj 2007 Powrót do góry

Ach Ty ograniczona istoto mówienie że w świecie mroku coś jest jasne to tak jak twierdzenie że zielony to czerwony (ale cóż TY możesz o tym wiedzieć Razz). Każdy podręcznik pokazuje inne idee i inne wizje świata. Wiele z nich zaczyna stawać w sprzeczności ze sobą. To właśnie maiłoby byś przedmiotem dyskusji.

Jeśli chodzi o dodatek to jeżeli kiedykolwiek postanowię go spisac to może Ci pożyczę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Chireadan
Mistrz Vatt'ghern Hanse



Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: hmm... odsyłam do Biblioteki :P

PostWysłany: Pon 18:44, 21 Maj 2007 Powrót do góry

Nie wiem co i komu staje w sprzeczności i chyba nie chcę wiedzieć...
A ograniczony jesteś Ty. Przecież każdy wie, że zielony to czerwony...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)